Journal Description

Rayah Al-Islam is a Journal of Islamic studies published twice a year, this scientific publication is managed by the Institute for Research and Community Service (LPPM) Ar-Raayah Arabic Language College (STIBA) Sukabumi. This journal focuses on the study of Islam, in the form of Research Results, Ideas, Theories, Methods and other Actual Problems Related to Islamic studies.


p-ISSN : 2503-3816
e-ISSN : 2686-2018
DOI : 10.37274/rais
Sinta : Grade 5
Published : April-October

Rayah Al-Islam: Jurnal Ilmu Islam, indexed by :

 

 

Vol 4 No 02 (2020): Rayah Al-Islam Oktober 2020

Published: Oct 28, 2020

Manhaj Al-Tarbiyyah Al-Imaniyyah Lit Tifl Al-Mustanbhat Min Kitâb Tuhfathul Maudud Bi Ahkâmil Maulud Wa Kitab Tarbiyatul Aulâd Fil Islâm

149-166 Muhammad Khanif
28

Asalib At-Tarbiyah Al-Mustanbathah Min As-Surah Al-Ghosyiyah

167-174 Jurais Mahali, Abdul Hayyie Al-Kattani
13

Model Kurikulum Pendidikan Meningkatkan Etos Kerja Muslim di Lingkungan Kedinasan

175-183 Obay Sobari, Ulil Amri Syafri, Budi Handrianto
5

Konsep Pendidikan Sosiologi Menurut Perspektif Ibn Khaldun

184-199 Fery Yanto
26

Pengaruh Keharmonisan Dan Tingkat Sosial Ekonomi Keluarga Terhadap Perilaku Keagamaan Anak

200-217 Irwan Ruswandi
13

Adab Berpakaian Wanita Muslimah Sesuai Tuntunan Syariat Islam

218-228 Syarifah Alawiyah, Budi Handrianto, Imas Kania Rahman
41

Konsep Masjid Sebagai Pusat Pendidikan Islam

229-243 Muhammad Tasmin
12

Optimalisasi Zakat Melalui Pemberdayaan Muzakki

244-256 Husnul Khatimah, Nuradi
20

Konsep T̲âghût Dalam Al-Qur’an

257-273 Titok Priastomo
9

Metode Pembelajaran Bahasa Arab di Sekolah Menengah Pertama

274-287 Agus Sya'roni
9

Karakteristik Pemikiran Ibn Khaldun Tentang Reward Dan Punishment Dalam Pendidikan

288-302 Miftahuddin
5

Implementasi Adab Berdialog Menurut Muhammad Sayyid Thanthawi Melalui Pembelajaran Siswa Aktif

303-324 Moh. Erfan Maulana, Abuddin Nata, Adian Husaini, E.Bahruddin
24

Konsep Triple Helix Mohammad Natsir Relevansi dan Implementasinya Dalam Pendidikan Da’i di Indonesia

325-333 Rizal Firdaus
7

Penerapan Aliran Filsafat Empirisme dalam Manajemen Pembelajaran guna meningkatkan Kompetensi Guru di MAS Al Barakah

334-346 Deni Rahmat
43

Analisis Pengembangan Komponen Kurikulum Pendidikan Islam di Madrasah Diniyah

347-367 Salman Alfarisi
36
View All Issues