Main Article Content
Abstract
Abstrak
Pendidikan memang sangat dibutuhkan untuk menentukan keberhasilan dalam dunia pendidikan, apalagi dengan adanya perubahan zaman yang sangat cepat, sudah semestinya para pendidik berpikir lebih keras untuk bisa memanfaatkan waktu bagaimana memberikan pendidikan yang terbaik sebagai wasilah atau perantara keberhasilan mendidik anak-anak dalam dunia pendidikan. Banyak sekali dari para ahli pendidikan yang memikirkan dan berpendapat bagaimana pendidikan yang terbaik, tapi setidaknya ada empat unsur yang menjadi syarat berdirinya pengajaran dan mestinya menjadi sorotan serius biar pendidikan bisa kerjalan dengan baik, seperti halnya pendidik, peseta didik, ilmu yang akan diberikan kemudian metode yang digunakan dalam menyampaikan ilmu. Agar lebih spesifik maka penulis hanya akan mengambil bagaimana Model pendidikan bercorak teknologi. Karena model pendidikan bercorak teknologi merupakan hal yang vital atau harus diketahui dan dipahami oleh setiap lembaga pendidikan, sehingga output yang dihasilkan bisa mendapatkan hal yang sempurna sebagaimana dengan visi misi yang sudah direncanakan oleh setiap lembaga pendidikan Hal ini yang memotivasi penulis untuk mengungkapkan lebih dan bagaimana model pendidikan bercorak teknologi yang baik, baik menurut ilmuan barat, maupun yang sesuai dengan Al-Quran
Abstract
Education is needed to determine success in the world of education, especially with the rapidly changing times, educators should think harder to be able to take advantage of the time how to provide the best education as a spiritualist or an intermediary for the success of educating children in the world of education. There are so many education experts who think about the best education, but at least there are four elements that are the conditions for the establishment of teaching and should be a serious spotlight so that education can run well, they are educators, students, knowledge to be provided and methods that used in delivering the knowledge. To be more specific, the author will only take how one point that is the technology education model. Because technology education model are vital things or must be known and understood by every educational institution, so that the resulting output can get perfect results according to the vision and mission that has been planned by each educational institution. This then motivates the author to reveal more and how the technology education model which is good, both according to western scientists, and in accordance with the Al Quran.
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
- Sastra, Ahmad, Filosofi Pendidikan Islam, Bogor: Darul Muttaqien Press, hlm. 271
- Mansur Tamam, Abas, Model-Model Pendidikan Islam dalam Merespon Era Revolusi Industri 4.0 Analisis Pemikiran Klaus Schwab dan Muhammad Abduh), Jurnal: Pasca Sarjana MPAI
- Mansur Tamam, Abas. (2017) Islamic Worldview Paradigma Intelektual Muslim, Jakarta: Spirit Media. Hlm XIX
- Al-Qordowi, Yusuf. Meluruskan Dikotomi Agama dan politik, Jakarta: All-Kautsar.
- Asep, Saepudin (2003), Penerapan Teknologi Informasi dalam Penddikan Masyarakat,
- Jurnal Teknodik, Edisi No.12/VII/Oktober/2003
- Kadir, Abdul (2003), Pengenalan Sistem Informasi, Jokjakarta: Andi.
- Notodirojo, KMRT, Roy, Suryo (2005)., Teknologi Internet Mobile, Seminar Nasional
- Internet Mobile – Program Studi Sistem Informasi Fakultas Teknologi Informasi
- – UKSW
- Oos M. Anwas (2003), Model Inovasi E-Learning Dalam Meningkatkan Mutu
- Pendidikan, Jurnal Teknodik, Edisi No.12/VII/Oktober/2003.
- Soekartawi (2003), Prinsip Dasar E-learning : Teori dan Aplikasinya di Indonesia,
- Jurnal Teknodik, Edisi No.12/VII/Oktober/2003.
- Dwi Nugroho , Aris . Jurnal Model Baru Lembaga Pendidikan Islam, Jurnal: IAIN STS Jambi
- Munir. Kontribusi Teknologi Informasi Dan Komunikasi (TIK) dalam Pendidikan di Era Globalisasi Pendidikan Indonesia, Jurnal: Pendidikan Teknologi Komunikasi
- Earl, M. ., & Feeny, D. F. (2000). Managing IT as A Strategic Resource. London: McGraw-Hill.
- Indrajit, R. E. (2004). Arsitektur Sekolah Modern Indonesia. Jakarta: Presentasi Sajian.
- Jonassen, D. ., Camlell, J. ., & Davidson, M. . (1993). Learning with Media: Restructing School with Technology Research and Development.
- Knapp, L. R., & Glenn, A. D. (1996). Restructuring School with Technology. Massachussets: Ally & Bacon.
- Kozma, R, B. (1991). Learning with Media. Review of Educational Research, Summer.
- Ahmad Tafsir. Ilmu Pendidikan Dalam Perspektif Islam. (Bandung: PT. Remaja Rosdakarya,2004)
- M. Arifin. Ilmu Pendidikan Islam.(Jakarta: PT. Bumi Aksara, 2009)